28 Mayıs 2017 Pazar

GREGG ALLMAN'ı Warren Haynes anlatıyor.


Bu cumartesi günü müzik dünyasının çok önemli bir abidesini, GREGG ALLMAN'ı yitirdik. 
Southern Rock'ın en önemli gruplarından THE ALLMAN BROTHERS BAND'in kurucusu, keyboardcısı ve vokalisti Gregg Allman'ın ölümünden sonra dostları birbiri ardına onunla ilgili mesajları paylaştılar. Bunların arasında en güzeli de aynı grupta ve Gov't Mule'da gitaristlik yapan WARREN HAYNES'ınkiydi. Gregg Allman'ın ölümünden sonra Warren Haynes'ın facebook'taki resmi sayfasından yaptığı açıklamanın tamamını yayınlıyoruz. 




Huzur içinde uyu Gregg Allman.
Kaybım öyle büyük ki, bu sözcük anlatmaya yeter mi bilemiyorum.

1969 yılında The Allman Brothers Band'i ilk dinlediğimde Gregg'in sesi beni oldukça etkilemişti. Henüz dokuz yaşındaydım. Daha hayatımda gitar falan yok ama sağolsun abimin sayesinde bir sürü harika soul müziğini ve dünyanın en iyi şarkıcılarının plaklarını dinleyebiliyordum. Ama bu seferki hepsinden farklı birşeydi. Bu dinlediğim müzik daha önce duyduklarıma benzemeyecek derecede karmaşık bir yapıdaydı ve derin bir duygu barındırıyordu. Karşı karşıya kaldığım bu yeni müzikte alışılmışın dışında bir kalite vardı, yetkinleşmiş bir müzik bilgisinin yanısıra soul, blues, rock, country hatta caz biraradaydı. Bu müzikte kapıyı açmanız için araştırmaya girmeden çözümlemeniz mümkün değildi. Çocuk yaşta karşılaştığım bu ağır yapıda duyduğum inanılmaz doğallıktaki duygusal vokal beni büyülemiş ve ister istemez içine çekmişti. Ses doğal ve duygusaldı ama rahatlatıcılıkla korkutuculuk, yumuşaklıkla öfkelilik bir arada geliyordu. Bununla daha önce karşılaşmamıştım ve artık eski dinlediklerim değil, bu yeni grup ve ses vardı dünyamda.

Önümüzdeki bir kaç yılda gitara başladım ve arkadaşlarımla The Allman Brothers Band'in o acayip müziğini yapmaya karar verdim. Bu Güney (Southern) Rock soundu bizi etkilemiş ve yolumuzu açmıştı. Bu Güneyli hippi grubu müziğe bakışımıza sundukları derin etkilerin yanısıra değişimler de getirmişti. O güne kadar kavrayamadığımız şeyi yani müziğin ne kadar da ağır bir etkisi olduğunu kavrayacaktık. Ondan sonra Güneyli Rockcıların peşine düştük. Şehir şehir giderek konserlerini takip ettik.  Bunların en vazgeçilmezi The Allman Brothers Band idi ve onların Fillmore East konserlerinin canlı kayıtlarında Duane Allman ve Dickey Betts gitardaki devlerimiz olacaktı. Ama pastanın üstündeki krema her zaman Gregg'in sesi oluyordu. Biz Allman Brothers'a gitara başlamış fanlar olarak bakıyorduk ama radyoda onları duyan kızlar Gregg'in o sesine tav oluyorlardı. Kadınlar onun 'meleksi' sesiyle mest oluyorlardı. Bu tabi ki kızların gözdesi mantığı ile sınırlı değildi, bu müziği keşfeden yeni kuşakların hepsi ilk anda Gregg'in sesi ve şarkıları yüzünden gruba yaklaştı. 

Gregg sadece sesi ile grubun vitrininde duran biri değildi. O müziğin bestelerinde ve şarkı sözlerinde de Gregg'in imzası vardı. Harika şarkılar yaptı. Onun kelimeleri ve müziği mütevaziydi. Bir şarkının anlattığı ne kadar dürüst ise o kadar duygusal bir bağ kurabilindiğini ondan öğrendim. Daha onunla tanışmadan ve birlikte müzik yapmadan çok önce nasıl beste yapılacağını ve şarkı sözü yazılacağını ondan öğrendim.

Daha sonra onunla birlikte müzik yapıp, konser konser, turne turne gezinecektik. Bu benim için büyük bir gururdu. O benim yaşamımda herşeyin üstünde gerçek bir dosttu. Onunla çok güzel anılarımız vardı. Turne yolculuklarında bir konserden diğerine giderken otobüslerde öyle matrak şeyler yaşıyorduk ki. Bu deneyimleri paylaşmak için arkadaşların varken dolu dolu yaşamalısın. Son zamanlarda çok doştumu birbiri ardına kaybettim ve bundan sonrası çok zor olacağa benzer. Dünyanın dört bir yanında milyonlarca insanın benim gibi düşündüğüne eminim.

Seni çok seviyorum ve özleyeceğim,
Sevgili dostum Gregory 

WARREN HAYNES


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...