17 Ocak 2018 Çarşamba

Rock dünyasının tartışmalı konusu : Araklama şarkılar

GERONİMO
YALNIZKARTAL

yazısı


“Yok birbirimizden farkımız çünkü biz rockçuyuz  “


Uzun bir aradan sonra Blues Perişan okuyucularına  eğlenceli bir konu ile yeniden “ Merhaba “

Tüm müzik dünyasında olduğu gibi  rock dünyasında da  oldum olası bitmeyen , bitmeyecek , aynı zamanda eğlenceli de hikayelerden biridir “Araklama şarkılar “ . Parçaların genel form ve yapı benzerlikleri  , benzer melodiler,   rifler  , hatta bazen vokaller dahi benzer şarkılar . 
Hepimizin başına gelmiştir hiç şüphesiz  “ A ha  ,  ben bu melodiyi bir yerden duymuştum   ya da A ha ! Bak bu şarkı, şu şarkıdan araklanmış  vb “  anektodları . İşte ben de  size on şarkılık  bir  güzelleme paylaşmak istedim . Açıkçası bazılarını duymuş ve biliyordum ( Mesela Child in Time gibi)  , ama bazılarını ben de ilk kez duydum  ( Mesela Sweet Child o’mine’ı )   ve de çok şaşırdım .   Hele ki  hem rock dünyasının hem de kişisel efsanelerimden bazıları beni şoke etti  . Örneğin  Smoke On The Water , Stairway To Heaven gibi ...
Ha bitirmeden şunu da yazayım , bizim babalar bunları – ister esninlenip , ister araklayıp  -  yaratmasalarmış ,  biz o melodileri ve bu efsaneleri duyabilecekmiymişiz ?  Konuyu  bu durumun altını çizerek de yorumlamayı tercih ediyorum . Ben bu  konuya eğlenceli tarafından yaklaşıyorum . Ama şu notu da düşmeden edemeyiz hiç şüphesiz . Bazıları o kadar aleni alınmış ki ,   bunlar için bu efsane  grupların – eğer yapmamışlarsa -  herhangi bir  telif hakkı ödememiş olmaları asla kabul edilemez ve kınama hakkımızı kullanırız .  Emek hırsızlığı hiçbir yerde ve vicdanda kabul görmez hiç şüphesiz . Ama belkide en çok sanatta ve sanatçıda derin yara ve iz bırakır . 
Şimdi  on parçanın çarpı ikisi ile sizlerle yirmi parçalık şaşırtıcı geziye başlayalım , buyrun ...


1.Parça :  The Beatles, "Come Together" (1969) 

Alıntılandığı iddia edilen :  Chuck Berry - You Can't Catch Me





2.Parça : Deep Purple, "Child in Time"

Alıntılandığı iddia edilen :  It's a Beautiful Day-Bombay Calling





3.Parça : Led Zeppelin, "Stairway to Heaven"

Alıntılandığı İddia edilen :  Spirit – Taurus






4.Parça : Deep Purple, "Smoke on the Water"

Alıntılandığı iddia edilen :  Astrud Gilberto  “Quiet Maria”






5.Parça : Pink Floyd, "Us and Them"

Alıntılandığı iddia edilen :  Beaver and Krause  “By Your Grace" 

ve  "Good Places." Parçaları




6.Parça : Metallica, "Welcome Home [Sanitarium]"

Alıntılandığı iddia edilen :  Bleak House “Rainbow Warrior”






7.Parça : Guns N' Roses, "Sweet Child O’ Mine

Alıntılandığı iddia edilen :  Australian Crawl - "Unpublished Critics"






8.Parça : Nirvana, "Come as You Are"

Alıntılandığı iddia edilen :  Killing Joke  "Eighties."





9.Parça : Green Day - Warning

Alıntılandığı iddia edilen :  The Kinks - Picture Book




10.Parça : Judas Priest  “ Revolution”

Alıntılandığı iddia edilen :  Jane's Addiction  “Mountain Song”




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...